Nat tapijt na wassen

post hier al je algemene e30 problemen/vragen
Plaats reactie
jordiil
Forum Noob
Forum Noob

Nat tapijt na wassen

Bericht door jordiil » 12 mar 2019, 18:47

Hallo allemaal. Ik heb mijn type 1 coupé met schuifkanteldak vorige week gewassen. Hierna kwam ik erachter dat het tapijt zeiknat was. Nu vroeg ik me af waar het vandaan kon komen en ben ik gaan zoeken. Ik heb de kanaaltjes van het schuifkanteldak en van de roosters bij de ruitenwissers doorgespoten met warm water. Ik merkte op dat de ene kant beter wegliep dan de ander, daarnaast merkte ik echter ook dat onderweg naar beneden er ook wat water de auto inloopt. Ik heb tapijt en schot onder dashboard weggehaald maar zag geen gaten of roest. Iemand ervaring of ideeën?

Groet Jordi

P.K.
Forum Veteran
Forum Veteran

Re: Nat tapijt na wassen

Bericht door P.K. » 13 mar 2019, 16:00

Meestal als je tapijt nat wordt als je de auto wast komt het van de roosters onder je voorruit.
Ik had zelf roest bovenaan de veerpoot onder de zekering kast. Vanaf daar en in het rooster liep het direct naar binnen toe bij de pedalen.

Makkelijkste om te controleren is ff tapijt aan de kant en schopplaat ook, op de kop gaan liggen en een ander water laten gieten. Dan goed kijken waar het vandaan komt. Hoeft maar een heel klein gaatje te zijn om die ellende te veroorzaken.

MeesterPieter
Admin Beheerder
Admin Beheerder

Bericht door MeesterPieter » 14 mar 2019, 11:15

meestal is het inderdaad een lekkage bij je parafaan, e30's willen goed rotten daar
Afbeelding

1984 316 ,1985 323i Baur TC

jos320i
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door jos320i » 24 mar 2019, 07:59

MeesterPieter schreef:
14 mar 2019, 11:15
meestal is het inderdaad een lekkage bij je parafaan, e30's willen goed rotten daar

Dit komt omdat het afvoer kanaal onder de motorkap verstopt zit met bladresten en andere rotzooi.
Ein Mensch braucht keinen Stern, keinen Blitz und auch keine 4 Ringe. Ein Mensch braucht 2 Nieren!!!

Afbeelding

Plaats reactie