e30 maximaal verlagen

post hier alles wat te maken heeft met tuning
Plaats reactie
Maik
Forum Noob
Forum Noob

e30 maximaal verlagen

Bericht door Maik » 30 mei 2014, 06:53

Hallo allemaal,

het is alweer een tijd geleden dat ik wat op dit forum geplaatst heb. Ik zal mij nog even snel opnieuw voorstellen.
Ik ben Maik Klijberg. Afgelopen november heb ik samen met een vriend van mij een 325i gekocht. Deze e30 is zo verroest en doorgerot dat deze niet meer door de APK heen te krijgen is. Om deze reden was deze e30 niet al te duur en was het voor ons mogelijk om deze e30 voor het circuit klaar te maken. Motorisch loopt de auto goed.

Afbeelding

Zoals op de foto te zien is hangt de auto nog ver door. de auto is wel verlaagd maar de originele stabilisatorstangen zitten hier nog onder. Verder denken wij dat de auto verlaagd is maar dat hier "zachte" veren voor gebruikt zijn. Na wat onderzoek hebben wij gezien dat er stijvere veren op de markt zijn welke gebruikt kunnen worden. Deze veren zijn uiteraard speciaal en dus duur.

Om te voorkomen dat we na het installeren van de veren de wielranden uit moeten rollen zou ik graag van weten wat ongeveer het maximum is dat de auto verlaagd kan worden. Voor zover ik gevonden heb zijn er geen duidelijke afbeeldingen van hoe de auto eruit ziet als deze ../.. verlaagd is.

Kan iemand mij/ons hier verder mee helpen?

Mvg,
Maik Klijberg

Obscevator
Forum Master
Forum Master

Re: e30 maximaal verlagen

Bericht door Obscevator » 08 jun 2014, 17:15

ik weet niet of het helpt maar mijn e30 was toen die nog reed verlaagd op een ta technix schroefset.. deze kon redelijk laag dus na het inrijden ook meteen gedaan meteen op maximaal gezet en mijn 15" heyking velgen pasten precies netjes onder de rand (lagen er wel bijna tegenaan) mijn auto is ter opzichte van een standaard 316(monstertruck hoogte) bijna 10cm gezakt. en dit ging nog prima
BMW E30 316 Type I "Isabel"
Project topic
Reactie topic

Nielse30
Just Activated
Just Activated

Re: e30 maximaal verlagen

Bericht door Nielse30 » 17 aug 2015, 21:07

Hallo,

* Koop een goedkoop schroefsetje
* Sleutel deze eronder
* Zet de auto zo laag als je zelf wilt ( goedkope schroefsetjes worden stijver naarmate je deze verlaagd )
* Ga lol maken

Als je serieuze tijden wilt neer zetten op het circuit zal je ander spul moeten gebruiken.
Maar als je gewoon lekker beetje wil knappen over het circuit doet een schroefsetje al een hoop.

Veel plezier!

Plaats reactie