318i

post hier alles wat te maken heeft met tuning
Gebruikersavatar
rockabilly
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:25
Locatie: Elst (GLD)

318i

Bericht door rockabilly » 25 jan 2012, 19:24

wil eigelijk iets meer vermogen dan mijn standaard 318i
wat zijn de beste opties om dit blok iets meer pk te geven.
ben met bmw niet zo bekend kwa motor tuningparts enz
Afbeelding

Gebruikersavatar
Baur
Moderator Team
Moderator Team
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 dec 2008, 16:52

Re: 318i

Bericht door Baur » 25 jan 2012, 19:27

M40-tuning: forget it ;)

Gr Jeroen
Afbeelding
325iX Baur TC2 Alpinweiss
325iX Baur TC2 Zinnoberrot
320i Baur TC2 Nog nader te bepalen ;-)
318i 2-deurs Cosmosblau-metallic

Gebruikersavatar
rockabilly
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:25
Locatie: Elst (GLD)

Re: 318i

Bericht door rockabilly » 25 jan 2012, 19:29

veder als een powerfilter gaat het dus niet bij dit blok :confuse:

wordt dus 318is of 325
Afbeelding

Gebruikersavatar
BMW Dude
Forum Veteran
Forum Veteran
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 feb 2009, 10:07
Locatie: Herkenbosch

Re: 318i

Bericht door BMW Dude » 25 jan 2012, 19:42

Denk je bij een motorswap van M20B25 even aan de APK regels... (van 4 cilinder naar 6 cilinder mag niet zomaar)

Gebruikersavatar
rockabilly
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:25
Locatie: Elst (GLD)

Re: 318i

Bericht door rockabilly » 25 jan 2012, 19:52

Iknow moet daarna ook voor herkeuring naar rdw

Maar had dit blok opfocken leuker gevonden denk
Afbeelding

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Admin Beheerder
Admin Beheerder
Berichten: 8057
Lid geworden op: 25 dec 2008, 10:52
Locatie: het noordelijkste stukje van zuid holland

Re: 318i

Bericht door MeesterPieter » 25 jan 2012, 20:38

BMW Dude schreef:Denk je bij een motorswap van M20B25 even aan de APK regels... (van 4 cilinder naar 6 cilinder mag niet zomaar)
voor de apk wordt het aantal cylinders niet meer geteld, dus is meer een verzekeringskwestie
Afbeelding

1984 316 ,1985 323i Baur TC

Gebruikersavatar
erikbmw
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:40
Locatie: Ede

Re: 318i

Bericht door erikbmw » 25 jan 2012, 22:31

Een M40 is volgens mij wel een beetje te tunen.
Denk dat je in en uitlaatkanalen flowen een spaghettiespruitstukje en
een andere nokkenas met een aangepaste chip toch wel
leuke dingen kunnen opleveren.
En wat betreft die motorswap.
De cil worden idd niet meer geteld, maar een omkeuring bij de RDW
stelt op zich niets voor, ik was €57,- kwijt voor de typegoedkeuring
en was binnen een half uur al klaar :achtung:
Ze lopen er ff onderdoor en kijken vooral of alles er deugelijk in zit
en ze reden bij mij ook ff over de weegbrug,was wel 92kg zwaarder
geworden :oopss:
E30 the ultimate driving machine

Gebruikersavatar
rockabilly
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:25
Locatie: Elst (GLD)

Re: 318i

Bericht door rockabilly » 25 jan 2012, 23:34

erikbmw schreef:Een M40 is volgens mij wel een beetje te tunen.
Denk dat je in en uitlaatkanalen flowen een spaghettiespruitstukje en
een andere nokkenas met een aangepaste chip toch wel
leuke dingen kunnen opleveren.
oke dus evt inlaat folwen uitlaatsysteem veranderen enz
powerfilter chip en de nokkenas

nokkenas op ebay denk?

feulrail en injectoren zal ook nog wel wat mee te spelen zijn denk iemand ervaring?
Afbeelding

Gebruikersavatar
erikbmw
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:40
Locatie: Ede

Re: 318i

Bericht door erikbmw » 26 jan 2012, 20:56

Het beste is om de kop eraf te halen en alle poorten te laten flowen
of zelf doen met het goede gereedschap :hamer:
dan een spagettie erop en denk dat er wel een nokkenas te krijgen is
anders ff op google kijken naar een Schrick..
Er reed bij mij in de buurt ook een touring rond die had 155 pk
en was toen net iets sneller dan mijn IS'je :oopss:
E30 the ultimate driving machine

Gebruikersavatar
BULLETJE
Forum Freak
Forum Freak
Berichten: 770
Lid geworden op: 19 apr 2010, 19:50
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: 318i

Bericht door BULLETJE » 26 jan 2012, 22:48

Kijk ook eens naar de kosten. M40 tunen kan natuurlijk. Gaat een hoop geld en tijd inzitten en het blijft nog steeds een M40.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor een IS of een M50 gaan.

HJV
Forum Expert
Forum Expert
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 sep 2010, 01:37

Re: 318i

Bericht door HJV » 27 jan 2012, 00:28

MeesterPieter schreef:
BMW Dude schreef:Denk je bij een motorswap van M20B25 even aan de APK regels... (van 4 cilinder naar 6 cilinder mag niet zomaar)
voor de apk wordt het aantal cylinders niet meer geteld, dus is meer een verzekeringskwestie
Is een tijdje zo geweest, moet al een hele tijd wel weer. Maar omkeuren valt ook wel mee.


Als je hem wilt tunen is een turbo nog de beste optie denk ik, anders komt er een spaghetti, snelle nokkenas, ander luchtfilter op en flowen, heb je 30 pk er bij...... en gaat hij nog niet hard.

Gebruikersavatar
erikbmw
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:40
Locatie: Ede

Re: 318i

Bericht door erikbmw » 27 jan 2012, 20:57

(agree) maar een blokkie tunen is toch altijd gaaf om te doen.
En als je dan toch een swap gaat doen idd een M50 erin, een
Turbo op een M40 is ook een bonk werk en hij wordt er dan ook niet
echt betrouwbaarder van als het een daily is..
E30 the ultimate driving machine

Gebruikersavatar
rockabilly
Forum Junior
Forum Junior
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:25
Locatie: Elst (GLD)

Re: 318i

Bericht door rockabilly » 27 jan 2012, 21:44

erikbmw schreef:(agree) maar een blokkie tunen is toch altijd gaaf om te doen.
En als je dan toch een swap gaat doen idd een M50 erin, een
Turbo op een M40 is ook een bonk werk en hij wordt er dan ook niet
echt betrouwbaarder van als het een daily is..
tis idd mijn daily als hobby heb ik nog steeds mijn oude datsun staan waar van de zomer weer een hoop werk in zit :boos:
door een aanrijdeing :boos:

maar iedereen bedankt voor de reacties ga maar eens op onderzoek uit
mes toch maar eens eens een 325 slopertje kopen en dan dat blok revieceren
slopertje komt er zoizo doe ik toch elke zomer dus.
en anders een los blok
Afbeelding

buddyD
Forum Legend
Forum Legend
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2009, 19:38
Locatie: wolvega

Re: 318i

Bericht door buddyD » 27 jan 2012, 23:41

MeesterPieter schreef:
BMW Dude schreef:Denk je bij een motorswap van M20B25 even aan de APK regels... (van 4 cilinder naar 6 cilinder mag niet zomaar)
voor de apk wordt het aantal cylinders niet meer geteld, dus is meer een verzekeringskwestie

niet geheel waar.. officieel staat er niets in het apk boek over de hoeveelheid cylinders maar er word geacht dat het kenteken klopt met de auto... dus als er op het kenteken een aantal cylinders staat (wat niet altijd zo is) word er wel verwacht dat het klopt voor de apk.. zal niet iedere keurmeester dit evengoed controleren maar blijft wel een keuringseis...
"what is it about driving cars that makes you all such assholes"

HJV
Forum Expert
Forum Expert
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 sep 2010, 01:37

Re: 318i

Bericht door HJV » 28 jan 2012, 01:02

Staat er wel in...... voertuig moet overeen komen met de gegevens die getoond worden in het raadpleeg scherm.

JanTitus
Forum Expert
Forum Expert
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 mar 2011, 09:47
Locatie: Damwoude

Re: 318i

Bericht door JanTitus » 01 feb 2012, 16:12

En trouwens als je een m20b25 blok er in klapt is het dan niet verstandig een ander onderstel eronder? dus gewoon een 320i/325i kopen waar het blok van kapot is zodat je het daar je blok in kan lepellen?
Afbeelding


Me 2 Skattiesss!

hoonigan
Forum Noob
Forum Noob
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jun 2012, 18:54

Re: 318i

Bericht door hoonigan » 25 jun 2012, 20:06

het enige wat ik hoor is swap swap swap... :achtung:
waar blijft het echt werk zoals flowen + maximale flow uitlaat
beter pompen drukregelaars etc.
das nog leuk voor m40 dus wrm swap koop dan meteen een m3.
wil niet lullig klinken maar is mijn mening ik zie tegenwoordig weinig "tuning" maar alleen maar swapjes.
maar er is zat te doen met een m40 laat me maar weten als je meer wilt
gun1

Gebruikersavatar
Corné325i
Admin Beheerder
Admin Beheerder
Berichten: 2863
Lid geworden op: 24 dec 2008, 18:48
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: 318i

Bericht door Corné325i » 25 jun 2012, 20:12

hoonigan schreef:het enige wat ik hoor is swap swap swap... :achtung:
waar blijft het echt werk zoals flowen + maximale flow uitlaat
beter pompen drukregelaars etc.
das nog leuk voor m40 dus wrm swap koop dan meteen een m3.
wil niet lullig klinken maar is mijn mening ik zie tegenwoordig weinig "tuning" maar alleen maar swapjes.
maar er is zat te doen met een m40 laat me maar weten als je meer wilt
gun1
er is wel het een en ander te doen aan een m40, maar de goedkoopste oplossing lijkt me gewoon een m42 motor derin :koning:
Afbeelding
BMW E30 325i M-Technic I '85
BMW E36 328i Coupe '95
Peugeot 205 GTI Cabrio '87

hoonigan
Forum Noob
Forum Noob
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jun 2012, 18:54

Re: 318i

Bericht door hoonigan » 25 jun 2012, 20:23

jah dat ken maar wrm ik ben mischien nog van de old skool gwn alls zelf doen hahaha
maar ik snap dat in sommige omstandigheden het makkelijker zou zijn.

Gebruikersavatar
Corné325i
Admin Beheerder
Admin Beheerder
Berichten: 2863
Lid geworden op: 24 dec 2008, 18:48
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: 318i

Bericht door Corné325i » 25 jun 2012, 20:25

ik geef zoiezo niks om dat 4 cilinder speelgoed, buiten de m3 dan natuurlijk en een iSje is ook wel leuk natuurlijk 8P.
Maar doe mij maar gewoon een dikke 6 cilinder! :A
Afbeelding
BMW E30 325i M-Technic I '85
BMW E36 328i Coupe '95
Peugeot 205 GTI Cabrio '87

hoonigan
Forum Noob
Forum Noob
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jun 2012, 18:54

Re: 318i

Bericht door hoonigan » 25 jun 2012, 20:33

jah naja je bent ieder geval iemand met een 6 cilinder met inhoud en niet (srry) zn 320
dat vinbd ik dan weer zonde...
maar ken genoeg doen met een 4 heb met een corsa b 1.4 een 320i met gemak verslagen....
best zielig voor die gooz maar agh het is dat ik het kon hahaha:P gwn het gevoel hahahaha
maar ik laat wel zien wat ik met 4cilinder ken :smoking: :driving:

HJV
Forum Expert
Forum Expert
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 sep 2010, 01:37

Re: 318i

Bericht door HJV » 25 jun 2012, 22:39

Waarom swap? Heel simpel, je gaat een blok van 100 euro niet voor 2000 euro opvoeren....
een is blok is wel leuk, als je die op zou peppen is die sneller dan een 325i en beter bochtgedrag.

Gebruikersavatar
Baur
Moderator Team
Moderator Team
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 dec 2008, 16:52

Re: 318i

Bericht door Baur » 26 jun 2012, 07:42

hoonigan schreef: maar ik laat wel zien wat ik met 4cilinder ken :smoking: :driving:
Maar het verschil tussen kennen kannen kunnen we niet :rofl:

Wat HJV zegt; zonde van je centen.

Gr Jeroen
Afbeelding
325iX Baur TC2 Alpinweiss
325iX Baur TC2 Zinnoberrot
320i Baur TC2 Nog nader te bepalen ;-)
318i 2-deurs Cosmosblau-metallic

hoonigan
Forum Noob
Forum Noob
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jun 2012, 18:54

Re: 318i

Bericht door hoonigan » 26 jun 2012, 09:25

en je hoeft niet alleen vermogen te hebben;)
kilo's en pk combo is het beste wat je ken hebben.
of heel simpel go supercharged :clap:

HJV
Forum Expert
Forum Expert
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 sep 2010, 01:37

Re: 318i

Bericht door HJV » 30 jun 2012, 17:02

Jahoor, superchargen is simpel... haal eaton setje van mp voor 1250, schroef het er op, en je gaat 2 dagen hard..... Of ga een dagelijkse auto strippen, geloof niet dat dat de bedoeling is van TS.


Ook ik ben van de oldskool, daarom heb ik ook e30's, maar vroeger bouwde alpina ook grotere blokken in auto's ipv drukvulling. Nog veel eerder bouwden ze v8 motoren in jaren 30 fordjes, dus swappen is juist oldskool.

Plaats reactie