Pagina 1 van 1

reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 27 feb 2018, 21:12
door Jentlbraem
viewtopic.php?f=31&t=10033" onclick="window.open(this.href);return false;
reacties mogen hier ! :seeya:

Re: reactie tpoic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 27 feb 2018, 21:27
door Andreas
Mooi bezig! Zo een setje 15" bbs'en transformeert echt het uiterlijk van de wagen, prachtwagen :hoera: .

De oorzaak van die remolie zijn lekkende remcilinders. Die moet je zeker en vast ook vervangen.

Re: reactie tpoic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 27 feb 2018, 21:35
door Jentlbraem
Andreas schreef:Mooi bezig! Zo een setje 15" bbs'en transformeert echt het uiterlijk van de wagen, prachtwagen :hoera: .

De oorzaak van die remolie zijn lekkende remcilinders. Die moet je zeker en vast ook vervangen.
ja die 15" bbs'en maken em echt een stuk mooier en ook door de verlaging staat ie een stuk mooier :D
ja ik ga de remcilinders vervangen en meteen de remschoenen, remtrommel en veertjes mee vervangen.

ik heb ook nog een lek aan mijn motor ik denk aan de pakking van de waterpomp, ik moet vant weekend eens goed kijken :hamer:

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 28 feb 2018, 14:55
door MeesterPieter
lekker bezig :)

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 28 feb 2018, 15:24
door P.K.
Strakke 316 vvfl hoor. Weber carburateur en 15'' BBS is wat elke 316 verdient. Ik ben fan.

Ook mooi om te zien dat je een volledig werkende tellerbak hebt met een toerenteller zonder verbruiksmeter.

Die 60/40 verlaging, is dat met de standaard schokdempers? Die vinden verder dan 40mm verlaging niet echt prettig dacht ik.

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vflaran

Geplaatst: 28 feb 2018, 17:28
door Jentlbraem
P.K. schreef:Strakke 316 vvfl hoor. Weber carburateur en 15'' BBS is wat elke 316 verdient. Ik ben fan.

Ook mooi om te zien dat je een volledig werkende tellerbak hebt met een toerenteller zonder verbruiksmeter.

Die 60/40 verlaging, is dat met de standaard schokdempers? Die vinden verder dan 40mm verlaging niet echt prettig dacht ik.
Dat vindt ik ook !
Ik ben benieuwd naar u project met die dubbele weber :yeah:

En ja ik had gelezen dat die schokdempers eigenlijk max 40mm aankunnen maar ik had nog 60/40 veren liggen en aangezien ik de schokdempers toch nog ga vervangen dacht ik ach waarom niet.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort bilstein b8 schokdempers steken, maar iemand zei me dat die zeer hard zijn? Iemand hier ervaring mee ?

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 28 feb 2018, 21:09
door Elmario
Ik ben ook fan!

Wat een mooie e30 zo man. Ik heb zelf een bilstein b12 set onder m'n e30 ook met m10 motor; rijdt superstrak maar vergeleken de standaard dempers is het wel een stuk stugger/harder ja... maar daar ben je vrij snel aan gewend kan ik uit ervaring zeggen.

Leuk project en erg mooie e30!

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 01 mar 2018, 13:16
door P.K.
Jentlbraem schreef:Ik ben benieuwd naar u project met die dubbele weber
Dubbele Solex eigenlijk. Zelfde idee, ander merk. Ben zelf ook benieuwd of het gaat lukken. Moet nog een hoop doen.
Jentlbraem schreef:En ja ik had gelezen dat die schokdempers eigenlijk max 40mm aankunnen maar ik had nog 60/40 veren liggen en aangezien ik de schokdempers toch nog ga vervangen dacht ik ach waarom niet.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort bilstein b8 schokdempers steken, maar iemand zei me dat die zeer hard zijn? Iemand hier ervaring mee ?
B8 is redelijk stug, je kan ook nog gaan voor B6, iets softer.

Verschil is denk ik ook hoog omdat een 316 standaard al behoorlijk comfortabel geveerd is.

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 01 mar 2018, 16:31
door MeesterPieter
P.K. schreef:
Jentlbraem schreef:Ik ben benieuwd naar u project met die dubbele weber
Dubbele Solex eigenlijk. Zelfde idee, ander merk. Ben zelf ook benieuwd of het gaat lukken. Moet nog een hoop doen.
Jentlbraem schreef:En ja ik had gelezen dat die schokdempers eigenlijk max 40mm aankunnen maar ik had nog 60/40 veren liggen en aangezien ik de schokdempers toch nog ga vervangen dacht ik ach waarom niet.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort bilstein b8 schokdempers steken, maar iemand zei me dat die zeer hard zijn? Iemand hier ervaring mee ?
B8 is redelijk stug, je kan ook nog gaan voor B6, iets softer.

Verschil is denk ik ook hoog omdat een 316 standaard al behoorlijk comfortabel geveerd is.
het verschil tussen b6 en b8 is maar klein.

eigenlijk is het dezelfde demper, enkel B8 is iets korter om te gebruiken met verlagingsveren (b6 wordt maximaal tot -30mm aanbevolen)
doordat de demper is korter is zal b8 vast nog wel iets stugger zijn, maar veel verschil zal het niet maken hoor.

als je wat softer wil als b8 moet je voor de b4 gaan, dit is wat bmw ook als mtech onderstel leverde

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 01 mar 2018, 21:57
door Jentlbraem
MeesterPieter schreef:
als je wat softer wil als b8 moet je voor de b4 gaan, dit is wat bmw ook als mtech onderstel leverde
Mag je met de b4 schokdempers dan wel meer dan 40mm verlagen?
Ik heb echt wel zeker 40mm nodig, anders staat ie nog redelijk hoog

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 02 mar 2018, 09:42
door MeesterPieter
B4 is eigenlijk ook tot max 30mm

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 02 mar 2018, 19:32
door Elmario
Ik heb echt wel zeker 40mm nodig, anders staat ie nog redelijk hoog
Type 1 is ook lastig laag te krijgen; met name de achterkant... die bilstein set verlaagt rond de 30mm en de achterkant is bij mij nog vrij hoog dus je hebt inderdaad minimaal wel 40mm nodig misschien zelfs nog wel meer...

Toch is de bilstein b12 pro-kit wel echt een aanrader hoor ondanks dat het stugger is... rijdt echt strak. Ik heb er eibach veren onder maar je kan vast nog wel lager gaan met die set.

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 09 jan 2019, 08:19
door MeesterPieter
Mooie vondst die recaro's. Eigenlijk zonde om her te bekleden aangezien de bijrijdersstoel nog zo netjes is. Ongetwijfeld mensen die de stof van je over willen nemen

Re: reactie topic bmw e30 316 1983 (v)vfl

Geplaatst: 09 jan 2019, 14:49
door Andreas
MeesterPieter schreef:
09 jan 2019, 08:19
Mooie vondst die recaro's. Eigenlijk zonde om her te bekleden aangezien de bijrijdersstoel nog zo netjes is. Ongetwijfeld mensen die de stof van je over willen nemen
(agree)

Die ene stoel is nog perfect te herstellen in de originele stof.

Tja sommige mensen hebben nu eenmaal liever leer. Als het echt goed gedaan is dan zullen ze wel heel mooi zijn in leer. Maar ik heb ook al veel 'verneukte' stoelen gezien...