316 diamantschwartz '87

Hier kun je al je spul kwijt wat je aan je E30 doet/hebt gedaan/gaat doen!
Plaats reactie
thijs280897
Forum Noob
Forum Noob

316 diamantschwartz '87

Bericht door thijs280897 » 15 sep 2016, 20:47

Afbeelding
Afbeelding

mijn e30 uit 1987, opgehaald uit Den Bosch met een aantal problemen.

waar ik al eerder een vraag over stelde op dit forum was over het demonteren van het schuifdak, omdat ik het al wat verprutst had.
nu heb ik hem los gekregen zoals het hoort na een goeie reactie daarop, de reden dat ik hem los wilde hebben is omdat hij bij de ophangpunten kats verrot is en continue de goot vol ligt met roest.
Afbeelding
Afbeelding
ook zou ik hem een keer vlot dicht draaien tijdens het invoegen op de snelweg, draaide ik de verkeerde kant op het dak nog verder in. vervolgens wou hij met veel kracht en gekraak de goede kant op draaiende weer naar voren maar niet lekker sluiten. nou kon je zien dat het eerder gebeurt was aan de oudere lakbeschadigingen maar sinds ik het deed hoorde je de hele tijd getik ik de zwengel en ging het stroef (daarvoor lekker soepel zeker na het doorsmeren). ik denk dat in het zwengel mechanisme de tandwielen 1 of 2 tandjes versprongen zijn aangezien hij het links wel goed doet en rechts loopt hij 2 a 3 cm achter ongv ( zie foto's). nou is de vraag hoe kan ik dit verhelpen?

Afbeelding
Afbeelding
rechts ^
links V
Afbeelding
Afbeelding

na de 1e was beurt viel me op dat het tapijt nat was aan de bestuurders kant, niks te zien of te voelen aan de hemel. in ieder geval de vloer bedekking er maar uit gehaald zodat die kon drogen, het was net een spons.. ook kon ik met een spons zo 4 a 5 liter water bij de pedalen weg dweilen in een emmer, was letterlijk een zwembad. bodem is nog in redelijke staat is oppervlakkig alleen de dorpel links heeft van binnen uit een rotte plek, blijkt dat het afwateringskanaal van het schuifdak al het water in de auto naast de pedalen loost, niks druipt er onder uit. rechts wel maar die lijkt ook niet op de juiste manier af te wateren, lijkt tussen 2 panelen weg te komen. wel vond ik rechts een doorgerotte plek achter het voorwiel die al eerder beun gerepareerd is, maar die plek staat los van de afwatering van het schuifdak. hoe los ik dit op?

Afbeelding
Afbeelding

hier watert hij rechts ongv ergens af. beide kanten had ik getest met een gieter
project topic: viewtopic.php?f=31&t=9515" onclick="window.open(this.href);return false;
reactie topic: viewtopic.php?f=32&t=9516" onclick="window.open(this.href);return false;

K.U.T. - Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

thijs280897
Forum Noob
Forum Noob

Re: 316 diamantschwartz '87

Bericht door thijs280897 » 24 jan 2017, 11:15

na een lange tijd eindelijk een plek gevonden om aan mijn auto te werken, dus nu kan ik eens beginnen de roest aan te pakken. ik heb nogal wat vervangingsplaatwerk nodig, accubak, wielranden achter en spul voor de kleinere plekjes maar dat kan ik wel netjes uit het oude schuifdak fabrieken. maar hebben jullie een goed adres voor het plaatwerk? ook heb ik velgen gekocht, een zeer zeldzame breedset compomotive CX350 driedelig 7.5J achter 7J voor (opknap projectje maar word super vet). ook heb ik een vervangend schuifdak uit een touring gevist, een 2de hands antenne, achterstuk middenconsole en een asbak (was allemaal kapot). ook zoek ik nog een nette chrome achterbumper aangezien die van mij krokant is.

foto's volgen
project topic: viewtopic.php?f=31&t=9515" onclick="window.open(this.href);return false;
reactie topic: viewtopic.php?f=32&t=9516" onclick="window.open(this.href);return false;

thijs280897
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door thijs280897 » 26 jan 2017, 13:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
onder de accu :cry:

thijs280897
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door thijs280897 » 31 jan 2017, 15:16

Afgelopen zondag voor het eerst de mogelijkheid gehad om er aan te werken, er is meer roest dan ik verwachte, dorpel links midden, spatscherm links onder, schutbord, accubak, wielkast rechts achter, wielkast rechts voor, beide wielranden achter.. ook zijn de rubbers onder de motorsteunen en draagarmrubbers gaar. Heb wat voorbereidend werk gedaan, demonteren van diverse dingen waar gelast moet worden in de buurt. Vandaag ff gevraagd op school naar wat plaatstaal, mocht zo wat stukken mee nemen, gelijk een paar stukken door de wals gehaald om zo ongeveer de vorm van de dorpel en wielkast te krijgen :hoi: Morgen de hele dag vrij van school dus kan mooi een begin maken met de kleinere rotte plekken. Iemand tips hoe dit het beste kan? als ik bijv. de dorpel las zit er onbehandeld staal aan de binnenkant. is het trouwens ook nodig om tijdelijk een koker tussen het schut bord en de veertoren te lassen of kan ik zo al die rotte zooi eruit halen zonder dat de auto in elkaar zakt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
schutbord van binnen gezien

thijs280897
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door thijs280897 » 21 jun 2017, 21:03

tijd geleden dat ik hier online ben geweest, maar wel een grote update dit keer. er zat zo ongelofelijk veel roest aan, maar onder het motto van: ik ben al bezig, dan ga ik maar door. ben ik nu al een heel eind gekomen met het las werk. zelfs het blok moest eruit om het schutbord te fixen. ook de wiel randen moeten vervangen worden, dan zal er gespoten moeten worden, nou heb je altijd verschil en de lak is toch al niet heel netjes meer dus ik laat hem volledig spuiten. en ik heb nu maar het besluit genomen om hem te swappen, was eerst een droom voor later maar nu we toch bezig zijn kan het er ook wel bij. de swap wilde ik doen met een m50b20 om hem wel als daily geschikt te houden, aldus zo'n blokje met 150k op de teller uit Brabant gevist met de brute caddy van een maatje van me. ondertussen lekker bezig met onderdelen verzamelen voor de swap enz.

hier een paar foto'tjes van het roest fixen, dit had ik nog op mijn mobiel staan nadat er een nieuwe geheugenkaart in gekomen is. oude heb ik nog staat veel meer op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

blokje ophalen, was een comfortabel ritje op de rubber blokken :mrgreen:

Afbeelding

spul van een e34 halen, carterpan met het hele spul voor 5 tientjes :clap: :worship:

Plaats reactie