Stefan's e30 m60 v8 project

Hier kun je al je spul kwijt wat je aan je E30 doet/hebt gedaan/gaat doen!
Plaats reactie
Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Stefan's e30 m60 v8 project

Bericht door Stefan D » 27 jan 2013, 16:18

Reactie topic
viewtopic.php?f=32&t=5595" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn verhaal begint eigenlijk een jaar geleden bij mijn e46. Na 2 jaar er in te hebben gereden, hem al een x helemaal opgeknapt en overgespoten te hebben had ik wel zin om hem wat meer power te geven. Na wat op internet zoeken en een beetje rond te vragen op me werk kon ik al snel een mooie bmw e38 740i 6 bak voor weinig kopen, en kwam dus al snel het idee om in me e46 een v8 te hangen. Echter zat er aan deze auto wel een raar verhaal. De auto was van de broer van de verkoper. Die kwam uit België, had de auto in Nederland weg gezet en was vertrokken naar Duitsland. De sleutels en papieren hadden een vriend van de broer van de verkoper. Je raad het al, niemand wist waar het zootje gebleven was. Na wat twijfels toch besloten de auto te kopen met het idee het wel aan de praat te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een hoop gekloot, 800 euro lichter te zijn en geen lopend blok te hebben besloot ik maar de auto uit elkaar te halen en de onderdelen waar ik niks aan heb maar alvast op marktplaats te gaan zetten.Afbeelding
Nou had ik op het moment dus 2 problemen om door te gaan, geen papieren van een donor auto voor het kenteken, en geen computers enzo om het blok te laten lopen. Ik had dus nog een bmw nodig met een m60b40 blok, dit hoefde geen handgeschakelde meer te zijn omdat ik al een 6 bak heb van de 7 serie. Dus, beetje op internet gaan zoeken en al snel een e34 540i gevonden voor een leuke prijs. Na op me werk een steekproef te hebben gehad en met de steekproef controleur me idee te hebben besproken blijkt dat ik de Europese regels verkeerd heb gelezen. Auto’s van na 1998 moeten dus voldoen aan de Europese type goedkeuring. Wat dus bij mijn e46 inhoud niet meer als een 6 cilinder. Het was nog wel mogelijk de auto op kenteken te krijgen maar dan moest ik er mee naar Lelystad voor een type goedkeuring. Nou had ik als keurmeester nog wel zoiets van, hoe moeilijk zou het zijn. Ik wou dus alsnog gaan kijken voor de e34. Na een middagje stoom afblazen op me quad kom ik thuis en ben ik me sleutels van me e46 verloren in het bos ofzo. Geen reserve sleutel meer en dus een auto voor de deur staan waar ik niks meer mee kon. Bmw dealer gebeld voor een nieuwe sleutel, Koste maar 145 euro ofzo maar moest wel een week wachten. Nou kon ik natuurlijk geen week zonden bmw :p Dus maat gebeld of hij zin had om met mij naar de e34 te gaan kijken. Na een goeie 250km te hebben gereden viel de auto eigenlijk best tegen, lak was slecht versnelling bak was slecht en de voorwiel ophanging had zoveel speling dat het wel een Amerikaan leek als je er in reed. Nou waren dit precies dingen die ik niet meer nodig had, Motor liep netjes en was kurk droog, papieren klopten netjes en er zat nog een mooi leren interieur in dat nog wel wat geld op zou brengen dus ik de auto gekocht. Onderweg naar huis 1 op 10 gereden dus ik hartstikke blij dat ik weer een bmw erbij waar ik in kon rijden tot me sleutel er was.
Afbeelding
Net 3 dagen in de 5 serie rond gereden belde de bmw dealer dat me sleutel er al was, helemaal blij maar wel een beetje verbaast dat het maar 3 dagen duurde de sleutel of gehaald. En begonnen de e34 uitlkaar te halen. De bedoeling was om alles wat de motor nodig heeft er uit te halen zodat ik later alleen nog maar een accu en 2 brandstof leiding en 1 draadje naar de brandstofpomp hoefde aan te sluiten.Afbeelding
Afbeelding
Na hier en daar toch weer wat twijfels over de motor swap in me e46 te hebben, en ook omdat het toch wel zonde is om een perfecte auto waar ik graag ik rij gaan te slopen de rdw maar weer is laten komen. Met de vraag of het wel echt mogelijk was een nieuwe type goedkeuring te krijgen op me e46. Er kwam een lijst naar voren wat er allemaal gedaan moest worden bij een auto van na 98 en dat is niet mis. Sterker nog, het is bijna onmogelijk voor een auto van 2001 en 177dkm op de klok. Toen kwam hij met een lijstje voor een auto voor 98 en dat stelt letterlijk niks voor. Komt eigenlijk neer op de apk regels en de swap moet “deugdelijk” uitgevoerd zijn. Dus ondertussen had ik 3 bmw’s staan waar ik er niet 1 van mocht maken, en dan komt het er moest dus een 4e bmw bij komen. Een E30. Na weer eens wat op internet te zoeken en al bij verschillende wrakken te zijn gaan kijken, een nette en vooral niet verneukte gevonden in Zierikzee. Wel een paar roest plekken maar gelukkig niet op de dragende plekken. Heerlijk ritje naar huis gereden en gelijk verkocht, Rijd fantastisch voor een auto uit 1990 en 160dkm.
Afbeelding
En dan komt het, het beginnen met demonteren van de e30Afbeelding
Alles nog prachtig origineel, aan verschillende dingen te merken dat het noch nooit uit elkaar is geweest.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roest bij de accubak, paravaan rechts, en de grote tegenvaller links, bij de ruitenwisser is het na wat steken helemaal weg. Verder is het linker wielkast randje wat geroest maar niet erstig.
Reactie topic
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Bmw e30 316i V8 m60b40 4.0l 32v 6Bak. 286pk, 400nm. 0-100 <5,2 sec. Top snelheid 260+
viewtopic.php?f=31&t=5596" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Re: Stefan's e30 m60 v8 project

Bericht door Stefan D » 27 jan 2013, 23:14

Na dat alles aan de voorkant gedemonteerd was kon er eens goed gekeken worden wat er allemaal moest gebeuren voordat de motor er in kan. Met wat hulp van http://www.rtsauto.com/e30-bmw-m62-v8-swap-3/" onclick="window.open(this.href);return false; kon ik gaan beginnen.
Besloten eerst de roest op te knappen bij de accubak aangezien die toch aangepast moest worden. Dus het rotte gedeelte er uit geslepen. Ik heb aan de binnenkant bij het dashboardkastje alles gedemonteerd en een las schort helemaal rondom vast getapet zodat er geen slijp/las spetters het interieur in konden.
Afbeelding
Aangezien dat ik nog genoeg staal had van de andere auto’s heb ik alleen hiervoor de buitenste plaat van de kofferbak van de 7 serie eraf geslepen. Ivm met de sneeuw geen foto van :( Maar de afronding kwam precies uit met de knik die de accubak moet krijgen. Netjes de ribbels door laten lopen in het te vervangen stuk, Moet wel netjes worden natuurlijk ;)

Afbeelding

Afbeelding

Ben persoonlijk zeer tevreden over het eindresultaat.
Aangezien dat de “Umbauerset” van 300mm.de nog niet binnen is en dat ook niet snel zou komen ben ik begonnen met de rem bekrachtiger van de e34 een plaats te geven achter de linker koplamp. Ik heb alleen foto’s dat het allemaal afgelast is maar dat moet niet uitmaken voor het idee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nadat de rem bekrachtiger zijn plek had gevonden kon ik gaan twijfelen over de radiator. Werd het er een uit een E28 535i of voor de originele radiator van de e34 wat chassis aanpassingen betekent. Aangezien de originele radiator nog geen jaar oud was en natuurlijk beter is voor de koeling (willen natuurlijk niet in de mc drive staan met een kokend blok :loser: ) werd de keuze gemaakt om de chassis balken aan te passen.
Onderschat het niet ben er een week mee bezig geweest om het absoluut netjes en stevig te maken.
Dus begonnen uitsparingen te maken in de chassis balk en de radiator er maar eens in gehangen om te kijken hoe het gaat worden.
Afbeelding
Afbeelding
Radiatorslang komt tegen de rem bekrachtiger aan en moet dus zo hoog mogelijk komen om nog een beetje vrijheid te creëren. Ook is de rem bekrachtiger op ze kop gemonteerd zodat de vacuüm aansluiting aan de andere kant komt en dus niet ook nog is in de weg zit. Begonnen de linkse uitsparing af te gaan werken want de hoogte maakt hier niet voor uit.
Afbeelding
Bij de rechtse uitsparing komt precies de radiatorslang dus heb ik die met een bocht laten lopen zodat er precies ruimte is voor de slang.
Afbeelding
Afbeelding
Hier is alles afgelast, en ben ik begonnen met de hoogte te bepalen en het plaatsen van de radiator, ik heb er voor gekozen om in plaats van een simpel beugeltje, tonnetjes te maken dat het gewoon in de originele rubbers vast hangt
Afbeelding
Afbeelding
Radiator er even in gehangen en alles komt mooi uit echter raakt de radiator slang nog net de rem bekrachtiger maar dat gaat niet anders en de radiator uit het midden hangen kan natuurlijk ook niet.
Afbeelding
Afbeelding
Tevreden over het nu allemaal er in hangt het gelaste gedeelte alvast even in de menie gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien dat de 300mm set er nog steeds niet is eventjes gebeld voor een stuurhuis van een e36 want een origineel stuurhuis komt tegen het carter aan. Ondertussen ben ik maar begonnen het rechtse gedeelte van het motorruim te gaan schuren zodat alles in de menie gezet kan worden
Afbeelding
Afbeelding
En toen kon ik me wielen verkopen, Dus weer het internet op opzoek naar een leuk setje velgen. Aangezien ik op dat moment geen wielen meer onder de auto had zitten, en dus ook de auto dus ook niet meer kon verzetten als het nodig was moest ik nog snel wat zien te vinden. Ik wist precies wat ik er onder wou hebben en dat wat dan ook zo gevonden. Een nieuw setje bbs replica’s 17 inch et 35 anders passen de remmen van de e34 straks niet en 7,5j voor en achter 8,5j met brede rand.
Afbeelding
Dik tevreden over me wielen kwam ook nog is de set binnen uit Duitsland :D mijn weekeind kan niet meer stuk
Afbeelding
Aangezien ik de blank stalen motor steunen heb genomen en de rest van het motor ruim ook nog in de menie gezet moet worden dat eerst maar gedaan. En toen dacht ik, doe de remklauwen ook gewoon in de menie onder het motto als we dan toch bezig zijn ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bmw e30 316i V8 m60b40 4.0l 32v 6Bak. 286pk, 400nm. 0-100 <5,2 sec. Top snelheid 260+

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 28 jan 2013, 01:03

Nog een stukje chassisbalk tegen gekomen waar het aan het roesten was tussen het dubbele plaatwerk. Dus gat er in geslepen en eerst de binnenste plaat er in en gelast en daar over heen de buitenste plaat gelast. En als we dan toch bezig zijn gelijk rechts de paravaan gelast het geheel in de menie gezet. Nu alleen nog links te gaan :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelijk maar even een schijf erop gezet op te kijken hoe het word maar, aangezien ik van die cup randen in me velgen heb zitten komt het hart van de velg niet ver genoeg naar buitenen raakt het de remklauw. Dus zullen er nog helaas spacers tussen moeten komen. Maar wat een vet zicht, 312mm schijf achter een 17 inch wiel.
Afbeelding
Ondertussen werd het tijd het blok netjes te gaan maken, en aangezien het wat rustig was in de werkplaats was dit wel een mooi klusje voor de stagiair die anders toch niks te doen had. Dus na een paar dagen met de staal borstels enzo bezig te zijn geweest hebben we het blok zilver gespoten en de kleppendeksels mat zwart, wat wel heel netjes gaat staan met de kappen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Olie filter huis had ik eerst ook zilver gemaakt, maar dat zag er niet uit. Dus die ook maar mat zwart gemaakt, Wat wel een stuk netter zal staan straks.
Afbeelding
Afbeelding
Menie op de remklauwen en motorsteunen is ondertussen goed hard geworden en aangezien ik de remklauwen rood wil hebben en je straks toch niks meer ziet van de motorsteunen heb ik die ook maar rood geverfd. Had er eerst een van de remklauwen rood gespoten om te kijken hoe het eruit zag maar dat was geen succes vandaar alles maar geverfd.
Afbeelding
Afbeelding
Nu dat me motor steunen geverfd zijn, het e36 stuurhuis er onder zit en het subframe verlaagd is kan ik eindelijk de motor er is in passen.
Maar voor nu eerst nog even de bekende voor en na foto’s van de motor.
Afbeelding
Afbeelding

Reactie topic
Laatst gewijzigd door Stefan D op 18 okt 2017, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 02 feb 2013, 00:29

Versnellingsbak er weer af gehaald en het blok los in het motor ruim gehangen om is te kijken hoe het past
Afbeelding
Afbeelding

Koplamp en rem bekrachtiger er gelijk maar even bij gepakt

Afbeelding
Afbeelding

Motorsteunen en stuurhuis passen dus bak er weer op en beetje lopen kloten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 03 feb 2013, 22:25

Op de originele e34 rubbers is het blok nu aan bijde kanten 3mm verhoogt maar hangt nog niet 100% recht

Afbeelding

Bbs velgjes van de e34 gebruikt voor winterbanden onder de e46, staat een stuk beter als staal

Afbeelding

Steun voor de versnellingsbak gemaakt alleen nog in de menie zetten en spuiten

Afbeelding
Afbeelding

Motor recht aan het leggen het is nu 0mm rechts en 6mm links stuurhuis licht nu op 3mm vrij dus die zal nog wat omlaag moeten, maar dan wel pas als het blok er weer uit gaat

Afbeelding

Radiator en rem bekrachtiger er weer bij gepakt en maar weer eens gaan kijken hoe het allemaal past

Afbeelding
Afbeelding

Raakt net de bekrachtiger maar kan hopenlijk niet zoveel kwaad

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 03 feb 2013, 23:56

kap passend aan het maken zodat het koelvloeistof reservoir ook gelijk passend gemaakt kan worden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Remklauw er even op om te meten hoever het wiel nog naar buiten moet en kan.

Afbeelding

Motorkap passen, flinke deuk in moeten slaan en de isolatie eraf moeten halen anders past het niet. Nou zit ik aan hitte folie te denken. Iemand een idee?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Word wel een vet zicht als je straks de kap open trekt.

Afbeelding

Me mooie zwarte olie filterhuis van de e38 past niet dus moet nog een oliefilterhuis van de e34 tussen komen, beetje jammer maar gaat niet anders.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag nog even met het luchtfilterhuis bezig geweest, hij gaat nu lucht aanzuigen onder de rechtse verstraler.

Afbeelding

Zo, dan ben ik helemaal bij van alles wat ik tot nu toe heb gedaan.

Vragen, opmerkingen en vooral tips zijn hier altijd welkom:

Verder zal ik proberen iedere week het een beetje bij te houden wat er allemaal gebeurt. Als julie opmerkingen hebben ergens over hoor ik het graag. Alle beetjes helpen.
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 04 feb 2013, 22:14

Verder gegaan met het luchtfilterhuis. Beugeltje gelast, beetje scheef maar dan zit het filterhuis juist recht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een hoop slangenklemmen over de radiatorslang gedaan, als het hele zootje straks gaat bewegen schuren de klemmen tegen het oliefilterhuis ipv de slang tegen de radiator. En zo blijft de slang ook nog redelijk rond

Afbeelding

Remkracht verdeler ook alvast gehaald maar denk dat ik de remleidingen pas leg als de motor er weer uit is.

Afbeelding

Luchtfilter aangesloten, stuk netter zo als een power filter.

Afbeelding

En begonnen met het ruitensproeier reservoir, het origineel past wel mooi zo. En nog wat ruimte over voor de kabelboom en nog een +knoop punt
Gelaste stuurstang licht daar ook. Rubberen ring er tussen uit gehaald, geeft straks hopelijk wat extra ruimte voor de uitlaat

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 08 feb 2013, 21:25

Tussen alle onderdelen nog een bmw reservoir gevonden wat nog tussen de veerpoot en het luchtfilter past

Afbeelding

Een 71 ah accu past nog net voorin wat het geheel wel lekker vol maakt, misschien nog een maatje kleiner want uiteindelijk wil ik toch de muziek uit me e46 overzetten en zal er nog een 2de achterin moeten. Maar het begint wel echt vol te worden.

Afbeelding
Afbeelding

Accu bak kan alleen niet terug komen want dan kan de motor er niet meer uit maar wel lekker vol zo

Afbeelding

Reageren kan hier

Opmerking, vragen en tips, altijd welkom
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 13 feb 2013, 23:26

Stuurbekrachteging nog aangesloten, olie koeler van de e38 en de rest weet ik niet precies 34 36 of 38 geen idee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
~original
En toen zag ik geen rede meer om de motor er nog langer in te laten liggen, dus er maar uitgehaald.
blij dat nog niks gespoten is want er in is een stuk makkelijker als er uit. maar wel weer wat ruimte om de remmen aan te sluiten enz enz

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remleiding worden straks mee gespoten,

en me remklauwen passen ondertussen ook, maar met een 10mm spacer is t best krap. Maar wel een gaaf zicht en hoe meer het slijt hoe verder dat het naar binnen gaat dus moet wel kunnen zo en hou ik de 15mm over voor van achter

Afbeelding

Reactie's viewtopic.php?f=32&t=5595" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 17 feb 2013, 21:51

niet stil gezeten van t weekeind!

Met dank aan een paar gasten uit dordrecht die een 325 cabrio aan t slopen waren verstevegings stukjes voor de veerpoten, stabi's voor en achter, setje51mm en een vervang stukje voor bij de ruitenwisser op de kop getikt. Dus heb weer wat te doen.

Ook nog een plaatje gemaakt om het gat bij de pedalen dicht te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Raam er nog uit gehaald, had erger verwacht.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 20 feb 2013, 00:11

Resultaat van de paravaan tot nu toe, laatste stukje moet nog gedaan worden maar nu kan ik er nog goed bij om alles af te werken enz

Afbeelding

Zal altijd een zwakke kut plek blijven maar het kan er de komende jaren wel mee door

Afbeelding

De rest ook nog in de menie, nog paar dingetjes en dan klaar maken voor te spuiten

Afbeelding

En nog een verdwaalde foto van de voor remmen

Afbeelding

Reactie's

viewtopic.php?f=32&t=5595&p=49216#p49216" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles is welkom. Commentaar ook, nu kan er nog wat aan veranderd worden, straks niet meer :hamer:
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 23 feb 2013, 22:12

Wat er is gebeurt

Motor ruim geschuurd en subframe eronderuit gehaald

Afbeelding

Afbeelding

Motor ruim mat zwart gespoten, goed gelukt alleen de veerpoot verstevegingen zijn gaan bladeren, echt zwaar kut, menie nog niet goed hard geworden denk ik. dus die moeten nog een x over.

Nat.

Afbeelding

Afbeelding

Droog

Afbeelding

En ondertusse het subframe nog een beetje aangepast. Stuurhuis beugels overnieuw gedaan, Dat met die ringetjes opvullen is maar niks, Gelijk nog stukje omlaag gehaald, straks wat extra ruimte voor het carter.

Afbeelding

Afbeelding

Subframe oortjes van de motor steunen ook nog gedaan

Afbeelding

Afbeelding

En toen was het genoeg voor vandaag. Morgen weer een dag,

Afbeelding

Reactie's

Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 24 feb 2013, 22:02

Vandaag het subframe afgemaakt en in de steenslag coating gezet.

Afbeelding

Afbeelding

wielkasten schoongemaakt en ook in de steenslag coating gezet

Afbeelding

Afbeelding

en het subframe en stuurhuis en stuurstang er onder gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Graag reactie's maar dan hier

Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 25 feb 2013, 00:08

En nog een 2.93 sper gehaald, In theorie zou hij in ze 6 met een verhouding van 0.81 bij 6500 toeren 313 gaan :shock:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 27 feb 2013, 23:35

Kabelboom is lelijk!

Dus.. 2 avonden aan het kutte geweest da ding weg te werken maar het resultaat mag er zijn

hij gaat nu naast de veerpoot door het originele gat de wielkastbalk in naar voren en daar gaat hij de dwars balk in en loopt zo door naar de andere kant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

51mm is daar ook nog te zien

Verder nog wat ditjes en datjes gedaan waar ik straks niet meer bij kan, en hopenlijk komende week het blok er terug in hangen :A

Graag reactie's maar dan hier

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 28 feb 2013, 21:24

Blok hangt er weer in :paniek:

beetje apparte techniek gebruikt maar ging wel goed zo.

Afbeelding

Afbeelding

Reactie's viewtopic.php?f=32&t=5595" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 04 mar 2013, 22:02

En dan is het plug and play.

vanmiddag de kachel, koelvloeistof reservoir, brandstof leidingen, rembekrachtiger, radiator, luchtfilter, ruitesproeier reservoir, accu en motor kabelboom aangesloten. En hij heeft voor het eerst in de e30 gelopen :koning: , nog wel zonder spruitstukken en op de kabelboom van de e34 maar tog lekker vooruitgang geboekt.

Afbeelding

next up

Kabelboom op de e30 aansluiten
bovenkant motor ruim afmaken

Reactie's

Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 07 mar 2013, 21:28

Soms zit het mee, en soms zit het tegen.

Kabelboom op de e30 aangesloten, klein beetje lek spanning maar dat heeft hij ook als de stekker van de motor los hangt dus das zit goed.

Afbeelding

Auto start nu gewoon met de sleutel, toerenteller werkt ook al maar geeft x2 aan. Controle lampjes moeten nog gecontroleerd worden op werking.

En toen zat het tegen.

Afbeelding

Een knal en wat rond vliegend rubber, Gelukkig nog een reserve blok waar nog een goeie poulie op zit

En voor jos nog even een filmpje gemaakt, Kort filmpje want heb op het moment geen waterpomp

Kabelboom moet nog netjes gemaakt worden enz.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 13 mar 2013, 23:14

Zo,
linkse spruitstukken zijn gemaakt. Een 4-2-1 systeem is me gelukt als is het wel heel krap met de stuurstang maar ben al bezig met flaming rivers alleen pay pal accepteert me telefoon nummer niet.
Was echt een kut werk om te maken 2 volle dagen mee bezig geweest, maar goed. Gemaakt van de originele spruitstukken en dus van rvs en volledig met dubbel wandig.

En dan nog het eronder zetten, bijna onmogenlijk. Zelfs met de tapeinden eruit was het eigenlijk niet te doen, en dan zit de heatwrap er nog niet eens over.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding\
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reactie's

viewtopic.php?f=32&t=5595&p=50285#p50285" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 16 mar 2013, 21:33

Nieuwe telefoon gehaald met fatsoenlijk camera dus eerst maar eens wat foto's gemaakt hoe het er nu allemaal bij staat

Afbeelding
Afbeelding~original
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lang geleden datie op z'n poten heb gestaan maar gaat wel mooi zijn denk ik straks

Reactie's

viewtopic.php?f=32&t=5595&p=50517#p50517" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 19 mar 2013, 19:26

Rechtse spruitstukken zijn gemaakt :yeah: motorsteun enz. er wel ff afgehaald.

Die van cilinder 1 en 3 toch nog vanaf de flens aangepast. De pijp van cilinder 2 naar 4 is wat ovaal gemaakt voor wat extra ruimte met de chassis balk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enige nadeel is dat het rechtse Y stuk dik een cm hoger is als de linkse omdat de bodem aan die kant gemaakt is voor een uitlaat.

Afbeelding

Heatwrap kwam ook nog binnen dus er gelijk over getrokken en er weer onder gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond afmaken en de andere kant in de wrap zetten dan zijn ze eindelijk klaar.
Zijn er maar weinig die er een 4-2-1 systeem onder hebben zitten :cool2:

Reactie's
viewtopic.php?f=32&t=5595&p=50549#p50549" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 21 mar 2013, 23:48

Spruitstukken afgemaakt

Afbeelding
Afbeelding

Andere kant ook afgemaakt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog ff met de stuurbekrachtiging bezig geweest, hopelijk van het weekeind afmaken en dan aan de bodem beginnen

Reactie's

viewtopic.php?f=32&t=5595&p=50742#p50742" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 23 mar 2013, 20:14

Stuurbekrachtiging werkt en voelt goed aan, nog wat beugeltjes gelast voor de airco ventilator van de e38 en er op gezet.

Afbeelding
Afbeelding

Alleen nog ff uitvogelen met aansluiten.
Dat keien ding ook nog erop gezet en een scherm, en dan lijkt het al wat meer op een auto

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staat mooi op zen wielen zo, Kabelboom ook nog ingekort en netjes gemaakt alleen dynamo, temperatuur en oliedruk lampjes nog controleren maar wel pas als de uitlaat klaar is. De lol gaat er snel vanaf met dat lawaai.

Nu eerst die plek bij de linker ruitenwisser is afmaken dan kan het raam er weer in en het andere scherm erop. En dan is wassen, dat zal ook wel schelen.
Als het ff kan morgen nog en dan gelijk foto's maken met vonky z'n nieuwe paintjob erbij

Reactie's

Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 29 mar 2013, 00:30

Afbeelding

Dynamo werkt, controle lampjes werken, temperatuur meter werkt, verlichting werkt, het schakel mechanisme is ingekort en werkt en heb nog van een koppeling reservoir van een toyota er op gezet. Alleen de gas kabel en de ventilator aansluiten en die kabels netjes maken en dan is het motor ruim ver klaar.

Slangenklemmen weer van de slang afgehaald

Afbeelding

Knoop punt bij de accu is klaar en de uitlees stekker heeft nog een plekje gekregen.

Afbeelding

totaal plaatje.

Afbeelding

Ook nog begonnen met de bodem aan te pakken maar wat een vies vuil goor kut werk is dat zeg.

Afbeelding

er moet 1 plaatje plaatje gelast worden en de remleiding is aan vervanging toe verder zijn de dorpels nog perfect op een foute krik plek na dus als dat gedaan is alleen de tank nog en dan eindelijk de achteras

Reacties
viewtopic.php?f=32&t=5595&p=50974#p50974" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Stefan D
Forum Legend
Forum Legend

Bericht door Stefan D » 31 mar 2013, 23:18

lekker lang paas weekeind dus de achteras er nog onder uit gehaald.

Afbeelding

Na het schoonmaken geen gekken dingen tegen gekomen, alleen bij de handremkabels beetje oppervlakkige roest onder de kit laag.

Afbeelding

En de 540 heeft een nieuwe eigenaar gekregen

Afbeelding

beetje slecht te zien maar er zit een kat op de hoedeplank

Reacties

viewtopic.php?f=32&t=5595&p=51043#p51043" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stefan D op 07 sep 2017, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Plaats reactie