BMW 316 Coupe Hennarot

Hier kun je al je spul kwijt wat je aan je E30 doet/hebt gedaan/gaat doen!
Plaats reactie
luco
Forum Junior
Forum Junior

BMW 316 Coupe Hennarot

Bericht door luco » 10 apr 2017, 14:27

E30 liefhebbers,

Hierbij mijn project topic. Ondertussen al bijna 4 jaar ben ik de trotse eigenaar van deze mooie 316 uit 1984! De liefde is begonnen door een kameraad die ondertussen al een e30 reed. Na lang zoeken op diverse auto sites kwam ik dan deze hennarode bimmer tegen. Op een besneeuwde avond richting Arnhem gereden en de auto uiteindelijk gekocht (feb 2013). 128.000 op de teller en liep en loopt als een zonnetje.

Dit is mijn waggie op de dag van aankoop:

Afbeelding

Vervolgens kroonkurken laten poedercoaten en frisse bandjes:

Van:
Afbeelding
Naar:
Afbeelding

Goed gepoetst en gepolijst aan een romer rit meegedaan: (begint al wat te worden) + mistlampen ingebouwd

Afbeelding
Afbeelding

Versnellingsbak uitgaande as keerring vervangen, dan moet je wat met een gereedschap-kar en de brug bij een kameraad thuis:

Afbeelding

Dop 30 uitgedraaid voor dit klusje:

Afbeelding

Vervolgens beige interieur op de kop weten te tikken en uuuuuren schoongemaakt (mtech stuur ook tussendoor als eens gemonteerd) :

Afbeelding
Afbeelding

Bij mijn stage (OEM supplier car mats, een perlbeige verlours mattenset laten maken met leren biesjes) maakt het helemaal af natuurlijk!

Afbeelding

En zo rijd ik nu een beetje rond.

Afgelopen Februari heb ik hem voor mijn bruiloft als trouwauto gebruikt: :lala: :cool2:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel erg druk met het wennen aan een eigen huishouden en het afronden van mijn studie, dus er gebeurt weinig op het 316 gebied. Wel begint het te kriebelen om er een 6 cilinder van te maken, maar daar twijfel ik nog een beetje over... :auto

Plannen:

- Originele radio vinden
- Rechter spiegel elektrisch maken (ben op zoek naar een kabelboom daarvoor)
- Genieten

Hoop dat jullie het met plezier hebben gelezen.

Bye! :sleutelen:

luco
Forum Junior
Forum Junior

Re: BMW 316 Coupe Hennarot

Bericht door luco » 02 dec 2018, 11:36

Ha heren,

Ik heb even jullie hulp/kennis nodig in het reactie topic! Ik ben namelijk vrijdag en gisteren met de BMW bezig geweest om hem klaar te maken voor komende zomer. Alleen wat blijkt, de stilstand van afgelopen jaren heeft de Bimmer geen goed gedaan. Wat is er namelijk aan de hand:

- schokbrekers zijn rondom versleten/lek. Auto deint/danst erg vervelend.

- Draagarmsrubbers voorzijde zijn versleten

- lekke banden.

Oftewel rondom alle (onderstel) rubbers vervangen + nieuwe dempers/veren. Mijn auto is niet voorzien van een m-tech onderstel. Nu ik dit toch allemaal vervang zou ik dit wel graag willen. Op mister-auto kwam ik dempers tegen voor auto's met en zonder M-tech onderstel. Maar graag zou ik weten wat de verschillen nou echt zijn in mijn geval, en nog belangrijker: welke leverantier leverde origineel het mtech onderstel, en waarmee komt dat momenteel overeen? Hoeveel verlaagd dit de auto? Het is een behoorlijk doolhof lijkt het. Moet ik 46mm of 51mm poten hebben, want ik heb een 316 geen 6 cillinder. Ook las ik het één en ander over stabilisatorstangen die afwijken. Oftwel: help. :oopss:

Ook las ik dat je de draagarmrubbers aan de voorzijde kon uitwisselen met massieve rubbers van een e36, klopt dit ook op mijn auto?

Veel vragen waar ik jullie hulp bij kan gebruiken,

Luco

Plaats reactie