Check control bremslicht blijft branden

post hier al je electronische problemen
Plaats reactie
BMW EXP
Forum Noob
Forum Noob

Check control bremslicht blijft branden

Bericht door BMW EXP » 21 aug 2017, 12:40

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn E30 en de check control. Hij geeft namelijk aan dat de dat het bremslicht niet okay is ( bij intrappen rempedaal gaat het lampje niet uit). Nou heb ik uiteraard gekeken of de remlichten werken en dit is het geval ( heb zelfs de lampjes voor de zekerheid maar vervangen). Ook werkt de sensor van de handrem en het lampje in de tellerbak gaat branden als ik hem op de handremmen ( weet niet of de check control bij bremslicht hier mee gekoppeld is maar goed dit werkt dus ook goed.

Wel is het mij opgevallen dat er bij de auto wat contacten slecht zijn Koplampen deden het niet net zoals de mistlampen maar dit bleek allemaal gewoon slecht contact te zijn.

De vraag is nu waar moet ik gaan zoeken om er voor te zorgen dat het lampje uit gaat bij het intrappen van het rempedaal?

PS de check control unit zelf is al vervangen zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij een zinnig advies kan geven.

PS de auto komt zondag naar de summermeet als dat misschien handig is, maar het liefst rijdt ik er uiteraard heen met een auto waar het probleem al verholpen is.

Andreas
Forum Veteran
Forum Veteran

Re: Check control bremslicht blijft branden

Bericht door Andreas » 21 aug 2017, 18:42

Ik heb het even gegoogeld: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=260144" onclick="window.open(this.href);return false;

Naarmate de schakelaar verslijt/ ouder wordt, vergroot de inwendige weerstand van de schakelaar. Dit geeft hetzelfde effect als een defecte lamp (stroom verminderd) waardoor het ledje gaat branden.
Zoals in de link geschreven staat kan je dit eenvoudig testen door de schakelaar te overbruggen.
BMW E30 320i Baur TC2 1984

Project: viewtopic.php?f=31&t=9766" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactietopic: viewtopic.php?f=32&t=9767" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

BMW EXP
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door BMW EXP » 21 aug 2017, 19:06

Die had ik zelf nog niet gevonden ik hoop dat dit hem is. ik ga het straks proberen maar het matched wel met mijn klachten.

To be continued, alvast bedankt.

BMW EXP
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door BMW EXP » 24 aug 2017, 21:00

Nou inmiddels het doorverbinden van de remschakelaar geprobeerd maar dit heeft helaas ook niet geholpen, daarnaast de contacten van de lampen in de bak opgeschuurd en ingespoten met contactspray voor de zekerheid maar het lampje in de checkcontrol blijft branden...zucht.

Wel net nog wat interessants geconstateerd, dat net bij een rit ook het lampje van de voorlichten ging branden in de checkcontrol.. auto langs de kant gezet om te kijken maar de lampen deden het prima... deze is een tijdje aan gebleven maar na dat ik thuis kwam is hij uit gegaan.

Maar het lijkt er dus op dat het niet goed gaat met de signalen naar de checkcontrol, zit er nog ergens een verdeelblok of gaan alle signaal draden rechtstreeks naar de stekker van de checkcontrol??

Hoop dat nog iemand kan helpen?

Raypelsteeltje
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door Raypelsteeltje » 25 aug 2017, 00:49

Gaan we even volgen
zelfde probleem :@@

matheeuwissen
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door matheeuwissen » 26 aug 2017, 14:37

Ik heb dit probleem met de KVS. Sensor al gewisseld, maar het probleem blijft helaas.

BMW EXP
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door BMW EXP » 01 sep 2017, 16:43

Ik heb het nog niet opgegeven maar het lampje brandt nog steeds..... Ik heb op de sloop een ander lampekontrolle gerat gehaald, deze zou dus het signaal geven naar de check control maar het vervangen hiervan bracht ook niet het gewenste resultaat. Nu blijkt er ook zo'n signaal gever te zitten in het derde remlicht ( het is een amerikaan) deze heb ik zojuist doorverbonden maar ook dit blijkt niet te helpen. Ook nog het lampje van het derde remlicht vervangen.

Maar hij blijft nog steeds branden... Het wordt toch een beetje en principe kwestie >>dat lampje zal gewoon normaal gaan werken grrr.

Wie oh wie heeft de gouden tip?

Ik denk zelf dat misschien dat lampekontrollegerat verdeler blok misschien ook wel niet goed is geweest van de sloop anders raken mijn opties toch echt op...

Andreas
Forum Veteran
Forum Veteran

Bericht door Andreas » 01 sep 2017, 22:46

Na nog even googelen kwam ik volgende site terecht: https://www.bmwcca.org/forum/index.php? ... ight.2510/" onclick="window.open(this.href);return false;

Even kort samengevat, een oorzaak van het steeds aanspring van het bremslicht lampje kan liggen aan een verkeerde wattage van de lampen of dat de lampen van een goedkoop merk zijn, waardoor de weerstand niet helemaal is zoals deze moet zijn. Ik zou dus zeker eerst nakijken of er wel de juiste lampen in steken.

Blijkbaar is er ook een verschil in amerikaanse en europese lampen. De amerikaanse lampen (met koperen zittingen), hebben sneller last van corrosie. De oplossing is dus om europese lampen de steken (met nikkel zittingen). Zelf als de lampen werken, kan de corrosie ervoor zorgen dat de weerstand te hoog is.
BMW E30 320i Baur TC2 1984

Project: viewtopic.php?f=31&t=9766" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactietopic: viewtopic.php?f=32&t=9767" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

BMW EXP
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door BMW EXP » 10 sep 2017, 07:31

Hoi Andreas,

De lampen had ik reeds vervangen voor de juiste van Philips en dat hielp dus ook niet maar sinds gister doet de check control het weer :) het bleek gewoon een ordinaire draadbreuk te zijn in een van de draden van het lampje controle gerat ( zit bij een cabrio onder de luidspreker naast de achterbank aan de kant waar je de kap ontgrendeld) naar de check control.

Achteraf gezien had ik dit gewoon eerder moeten controleren, maar heb de denkfout gemaakt dat omdat er wel een lampje brand het dat niet direct kon zijn ( slaat natuurlijk nergens op) maar goed zo was het ;)

Voor mensen met hetzelfde probleem je kan ook hier eens kijken:

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... ght-solved" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben pas na al deze bovenstaande acties naar de bedrading gaan kijken, en heb dus een nieuwe draad getrokken en nu kan ik weer in de cabrio zitten zonder de hele tijd een vervelend rood lampje te zien!

Plaats reactie