Service Interval Resetten BMW E30

post hier al je electronische problemen
frheerlen
Just Activated
Just Activated

Re: Service Interval Resetten BMW E30

Bericht door frheerlen » 08 aug 2014, 21:38

De dag na het resetten waren ze wel uit.

Mark316i
Forum Freak
Forum Freak

Bericht door Mark316i » 12 aug 2014, 20:37

de groene lampjes horen zelfs aan te staan. als het goed is branden er 5, en dit worden er langzaam aan minder. Uiteindelijk gaat het gele lampje branden en ''oil service'' of ''inspection''; dan weet je dat het tijd is voor een beurt!

Tijdens het rijden horen deze lampjes uiteraard wel uit te staan, maar als de auto op contact staat horen ze te branden.

rogerbmwe30
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door rogerbmwe30 » 19 aug 2014, 09:14

Hallo leuke tip moet ik zeggen. ... maar uiteraard moet het bij mij weer moeilijk gaan ... ienand ervaring met volgende probleem ? Stappen zoals hierboven vermeld check control leds idd mooi groen na stopzetten motor weer terug naar rood
:bmw:bmw freude am fahren :bmw:

Mark316i
Forum Freak
Forum Freak

Bericht door Mark316i » 19 aug 2014, 10:51

rogerbmwe30 schreef:Hallo leuke tip moet ik zeggen. ... maar uiteraard moet het bij mij weer moeilijk gaan ... ienand ervaring met volgende probleem ? Stappen zoals hierboven vermeld check control leds idd mooi groen na stopzetten motor weer terug naar rood
Dan heb je waarschijnlijk lege batterijen op je printplaat. Dus of batterijen vervangen, of op de sloop ff een goede nieuwe halen. Geoxideerde batterijen kunnen trouwens ook het probleem zijn.

BMBaur
Forum Master
Forum Master

Bericht door BMBaur » 19 aug 2014, 20:52

meer het zuur dat uit je batterijen is gelopen op je printplaat en daar schade veroorzaakt heeft die niet meer te herstellen is.

Maar soms werkt het gewoon wel met nieuwe batterijtjes.

rogerbmwe30
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door rogerbmwe30 » 20 aug 2014, 19:36

okay ... lees ook dat dat de oorzaak kan zijn van mijn schommelende temperatuur meter ..... maar waar zitten die batterijen dan ? of die printplaat ? ben nog een beetje eengroentje wat e30 sleutellen betreft :oopss: :oops: :oops: sorry ....

Mark316i
Forum Freak
Forum Freak

Bericht door Mark316i » 20 aug 2014, 20:36

rogerbmwe30 schreef:okay ... lees ook dat dat de oorzaak kan zijn van mijn schommelende temperatuur meter ..... maar waar zitten die batterijen dan ? of die printplaat ? ben nog een beetje eengroentje wat e30 sleutellen betreft :oopss: :oops: :oops: sorry ....
Kan ook een massaprobleem zijn, moet je de moer op je massapunt boven de rem aandraaien mocht deze los zitten. De batterijen zitten in de tellerbak. Dus de tellerbak moet er uit en de bak moet ook uit elkaar. Uit elkaar halen stelt niks voor. Bak uit de auto halen ook niet echt, maar dan moet je wel even weten waar die allemaal vast zit. Is genoeg over te vinden op dit forum en e30forum.nl

Weet overigens niet waar je in limburg woont? Batterijen vervangen doe ik niet, maar mocht je een passende vervangense printplaat vinden wil ik je die wel een keer erin zetten.

rogerbmwe30
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door rogerbmwe30 » 20 aug 2014, 20:43

Ja heb de teller bak al een keer eruit gehaald ja..... maar heb geen batterijen gezien volgens mij :-? Ja woon in gemeente stein grt

rogerbmwe30
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door rogerbmwe30 » 20 aug 2014, 20:46

Bedankt trouwens voor de info mark316i

Mark316i
Forum Freak
Forum Freak

Bericht door Mark316i » 20 aug 2014, 20:51

rogerbmwe30 schreef:Ja heb de teller bak al een keer eruit gehaald ja..... maar heb geen batterijen gezien volgens mij :-? Ja woon in gemeente stein grt
Haal de bak er nog eens uit. Je ziet dan aan de achterkant rondom de tellerbak 7 schroefjes, plus nog eentje in het midden. Haal deze los en je hebt de bak al uitelkaar. Dan wordt de printplaat al zichtbaar, maar je moet dan boven de printplaat een wit "houdertje" loshalen, ook weer 1 schroefje. Dan, om het makkelijk te maken, haal je aam de voorkant de witte codeerstekker eruit (zit als je de tellers voor je hebt rechtsonder. Printplaat is nu los, nu kun je hem eruit halen(beetje trekken kan nodig zijn). Nu kun je kijken wat voor een printplaat je hebt, kijken naar de staat van de batterijen en de batterijen doormeten.

Mocht je eens iets hebben kun je een pb sturen, woon in de weekenden in de buurt;)

Ps: nogmaals, kijk even dat massapunt na. Had ik dat meteen gedaan, had dat me paar dagen tellerbakken uit elkaar halen en hopeloos batterijen vervangen bespaard...

rogerbmwe30
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door rogerbmwe30 » 20 aug 2014, 21:02

Okay bedankt ... ja woon er ook alleen maar in het weekend hihihi ben trucker dus door de week leef ik in mijn truckie .... maar ga dit in het weekend eens proberen. Is het lastig om de batterijtjes te vervangen dan ? Ik bedoel als ik naar de sloop ga is het ook een vraag of die printplaat nog inorde is ... en ik vindt dat het vies tegenvalt op de sloperijen bij ons in de buurt die e30 onderdelen hebben pfff... tenminste die wat ik bezocht heb .... maar goed zal eens kijken of vervangen van de batterij lukt ... Okay als ik wat heb waar ik niet uitkom zal ik je een pb sturen bedankt alvast

Zeldenrust
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door Zeldenrust » 12 jul 2015, 17:33

Heb het ook meteen gedaan en werkt goed!
Stoorde me er heel erg aan haha. danku!

rogerbmwe30
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door rogerbmwe30 » 12 jul 2015, 20:30

Ik heb inmiddels een nieuwe teller unit erin gezet met een toerenteller ! Service interval gereset en alles weer top !!! Karren maar....♥♡♥

kaotik
Just Activated
Just Activated

Bericht door kaotik » 05 jun 2019, 11:45

weet er iemand waar ik die maintenance ledjes kan kopen(niet volledige printplaat)

ze werkten niet op mijn E30 en toen ik km teller en printplaat eruit haalde, merkte ik dat de vorige eigenaar ze eruit had gehaald :-)

BMW heeft ze niet meer natuurlijk

mvg

Kurt Belgie

Plaats reactie