Temp. meter e30 cluster

post hier al je electronische problemen
Plaats reactie
JorritHallo
Forum Noob
Forum Noob

Temp. meter e30 cluster

Bericht door JorritHallo » 28 mar 2018, 15:16

Goedemiddag,

De temperatuurmeter van mijn tellerbak werkt niet. Hij geeft geen kick. Nu is de temp. sensor in het blok al vervangen, heb ik in de tellerbak zelf de temperatuurmeter omgewisseld voor ééntje uit een andere cluster maar nog steeds niets.

Ook doet de interval ratio het niet. Zou het dan aan het SI-board kunnen liggen?
(PS: er zitten op de tellerbak 3 stekkerpoorten: wit, blauw en geel. Echter heb ik geen gele stekker).

Gr. Jorrit

Elmario
Forum Master
Forum Master

Re: Temp. meter e30 cluster

Bericht door Elmario » 28 mar 2018, 16:57

Ik ga voor de lekkende batterijtjes op de printplaat. Meestal begint eerst de temp meter te schommelen en aangezien die het al helemaal niet meer doet verdenk ik de batterijtjes...

De gele stekker is denk ik voor de obc (on board computer). Deze zit in het middenpaneel naast de radio; dus als je er geen eentje hebt (dus radio in het midden of gewoon een klokje) dan klopt het wel dat je die stekker niet hebt achter in je tellerbak.

Ik heb zelf de printplaat meegenomen naar een elektronicazaak en die hebben er twee nieuwe batterijtjes op gesoldeerd voor mij; werkt weer top.

MeesterPieter
Admin Beheerder
Admin Beheerder

Bericht door MeesterPieter » 29 mar 2018, 17:05

yup, andere printplaat erin
Afbeelding

1984 316 ,1985 323i Baur TC

JorritHallo
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door JorritHallo » 08 apr 2018, 13:14

thnx voor de reacties. Was idd de printplaat. Batterijen volledig gecorrodeerd en de plaat zelf ook. andere printplaat erin gezet (moet je wel een hele tellerbak kopen, printplaten niet los te verkrijgen).

wr426f
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door wr426f » 09 apr 2018, 14:25

ik heb hetzelfde probleem maar ik vind geen andere printplaat, voor zover ik begrepen heb moeilijk te vinden voor type1 '86 316 . De tellerbak dat erin zit bevat een toerenteller en 3 rode servicelichtjes. Kan ik deze tellerbak kompleet verwisselen met bvb een met horloge? Of van Type 2 tellerbak met 1 rood servicelichtje? Of ander model?
Iemand dit reeds gedaan?

greetz,

JorritHallo
Forum Noob
Forum Noob

Bericht door JorritHallo » 09 apr 2018, 21:04

er zijn idd 2 types.

- één met 3 rode servicelampjes en codeerchip niet aan de voorkant
- en één met 1 rood servicelampje en codeerchip rechtsonder de temp. sensor

Raadpleeg google even, klok of toerenteller maakt niets uit, mocht je ééntje met toerenteller vinden, dan kan je je codeerchip overzetten voor juiste waarden. Of een type 1 cluster met een type 2 cluster kan worden vervangen weet ik niet.

Ik zou opzoek gaan naar dezelfde type die je nu hebt (3 rode servicelichtjes met toerenteller en anders met klok erin).
Zelf heb ik een hele cluster gekocht, printplaten bijna niet los te koop.

Andreas
Forum Veteran
Forum Veteran

Bericht door Andreas » 10 apr 2018, 10:58

JorritHallo schreef:thnx voor de reacties. Was idd de printplaat. Batterijen volledig gecorrodeerd en de plaat zelf ook. andere printplaat erin gezet (moet je wel een hele tellerbak kopen, printplaten niet los te verkrijgen).
Heb je enkel de printplaat waar de batterijen op gesoldeerd zijn vervangen of ook de printplaat waar de meters op gevezen staan?
BMW E30 320i Baur TC2 1984

Project: viewtopic.php?f=31&t=9766" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactietopic: viewtopic.php?f=32&t=9767" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

wr426f
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door wr426f » 10 apr 2018, 11:36

JorritHallo schreef:er zijn idd 2 types.

- één met 3 rode servicelampjes en codeerchip niet aan de voorkant
- en één met 1 rood servicelampje en codeerchip rechtsonder de temp. sensor

Raadpleeg google even, klok of toerenteller maakt niets uit, mocht je ééntje met toerenteller vinden, dan kan je je codeerchip overzetten voor juiste waarden. Of een type 1 cluster met een type 2 cluster kan worden vervangen weet ik niet.

Ik zou opzoek gaan naar dezelfde type die je nu hebt (3 rode servicelichtjes met toerenteller en anders met klok erin).
Zelf heb ik een hele cluster gekocht, printplaten bijna niet los te koop.

Het probleem is dat ik al een ganse tijd op zoek ben maar exact dezelfde niet vind, vandaar mijn vraag voor ombouw.
tnx voor respons!

Elmario
Forum Master
Forum Master

Bericht door Elmario » 10 apr 2018, 12:49

In m'n vorige e30 heb ik een toerenteller gezet ipv een klok; ik heb toen zelfs van twee tellerbakken (een vdo en een motometer) gewoon 1 gemaakt en dat werkte allemaal prima. Volgens mij kun je ze gewoon uitwisselen met elkaar. Makkelijkste is dus gewoon een andere tellerbak zoeken met een knappe printplaat.

wr426f
Forum Junior
Forum Junior

Bericht door wr426f » 11 apr 2018, 11:30

Elmario schreef:In m'n vorige e30 heb ik een toerenteller gezet ipv een klok; ik heb toen zelfs van twee tellerbakken (een vdo en een motometer) gewoon 1 gemaakt en dat werkte allemaal prima. Volgens mij kun je ze gewoon uitwisselen met elkaar. Makkelijkste is dus gewoon een andere tellerbak zoeken met een knappe printplaat.
ok, ga ik proberen, tnx!

Plaats reactie