Groene blokjes oil service branden niet ??

post hier al je electronische problemen
Plaats reactie
Pablo
Forum Junior
Forum Junior

Groene blokjes oil service branden niet ??

Bericht door Pablo » 15 sep 2018, 20:44

Beste vrienden ,

Als ik mij. Sleutel draai op contact , branden de olieblokjes niet ??
En de check moet toch ook knipperen. ?? In de tellerbak ? Auto is van 1986
325i
Iemand idee ??

Andreas
Forum Veteran
Forum Veteran

Re: Groene blokjes oil service branden niet ??

Bericht door Andreas » 16 sep 2018, 18:42

De je service/ inspectie lichtjes werken op batterijen. Om die batterijen te vervangen moet je de volledige teller uitbouwen en openmaken.

Link naar video voor uitbouwen tellerbak: https://www.youtube.com/watch?v=Og0mN9NLl6s" onclick="window.open(this.href);return false;

Eenmaal je de teller hebt opengemaakt (gewoon een paar vijzen lossen en de boel komt uit elkaar) zal je een printplaat vinden waarop de batterijen gesoldeerd zitten. Die ziet er zo uit:
Afbeelding

Controleer goed dat de batterijen niet uitgelopen zijn. Het uitgelopen zuur is namelijk fataal voor de printplaten in de teller wat kan leiden tot allerlei storingen (lampjes en metertjes die niet of niet altijd werken,....).

Het check lampje zou inderdaad moeten knipperen bij het opzetten van het contact, tenzij je het contact op zet met je voet op het rempedaal (en er verder geen ledjes branden op het check control paneel). Misschien is het lampje stuk binnenin de teller, of zoals ik eerder al zei is je printplaat beschadigd door uitgelopen batterijen.
BMW E30 320i Baur TC2 1984

Project: viewtopic.php?f=31&t=9766" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactietopic: viewtopic.php?f=32&t=9767" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Plaats reactie