koppakking probleem?

vragen / opmerkingen over je type I 316/318i of vroege type II 316i
Plaats reactie
wr426f
Forum Junior
Forum Junior

koppakking probleem?

Bericht door wr426f » 03 jun 2019, 16:20

beste leden,
vanmorgen op het werk gekomen en gezien dat de radiator water naar buiten stak via de overloopdarm. Mijn temperatuurmeter is defect (printplaat?), dus daar kan ik niks over zeggen. Ik heb de radiator terug bijgevuld, de dop niet volledig vastgeschroefd,de chauffage volledig open gezet en een paar keer onderweg gestopt om het waterpeil in de radiator te controleren. Eenmaal thuisgekomen heb ik de radiator tot de rand gevuld en de motor laten draaien, via de overloop liep er een heel klein beetje water weg, maar als ik de wagen stillegde dan stroomde de radiator plots over. De wagen nadien terug gestart en tijdens gas geven kwam er schuim op het water dat terug wegtrok na een tiental sec. Zou de koppakking erdoor gevlogen zijn of is er nog een andere mogelijkheid? (Geen mayonaise te zien aan peilstok of aan vuldop, ook geen witte rook te zien bij warme motor)

mvg,
Danny Desmet

Andreas
Forum Veteran
Forum Veteran

Re: koppakking probleem?

Bericht door Andreas » 03 jun 2019, 17:49

Rijden zonder werkende temperatuurmeter is sowieso geen goed idee. Defecte waterpomp/thermostaat/visco of afgelopen riem zijn kunnen allemaal oververhitten veroorzaken. Als het koelwater bubbelt/ schuimt tijdens het draaien dan wil dat zeggen dat er gassen van de verbrandingskamer in de het koelsysteem terecht komen (dus defecte koppakking). Draai eens alle bougies eruit en neem eens een kijkje in de cilinders. Als de bovenkant van de cilinder nat is/blinkt zal er koelvloeistof in zitten.
BMW E30 320i Baur TC2 1984

Project: viewtopic.php?f=31&t=9766" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactietopic: viewtopic.php?f=32&t=9767" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Plaats reactie